Destination zen
Med Citizen kan du förbli zen när du väl har köpt din bil. Citizen har utformats för att göra varje ögonblick du spenderar med din Citroën enklare. Att välja en Citroën innebär att välja välbefinnande direkt från det ögonblick du köper ditt fordon.
Citizen-programmet är ett helt ekosystem av tjänster för att stötta dig under hela köpprocessen – när du tittar på olika alternativ, när du gör ditt val och hela vägen fram tills du tar emot ditt fordon.
Citizen-programmet är ett helt ekosystem av tjänster för att stötta dig under hela köpprocessen – när du tittar på olika alternativ, när du gör ditt val och hela vägen fram tills du tar emot ditt fordon.
APPEN MY CITROËN
Ditt uppkopplade fordon
Med My Citroën-appen som är tillgänglig för iOS och Android kan du njuta av många tjänster för att göra hela upplevelsen av att serva din Citroën så trevlig som möjligt. Appen kommer att meddela när din Citroën behöver service. Du kan sedan boka en tid online – allt från ditt eget bekväma hem. Så skynda dig – ladda ner My Citroën i dag.
MY CITROËN DRIVE
Din planerade resa
Med My Citroën Drive kan du schemalägga dina resor baserat på dina behov. Då kan du få trafikuppdateringar i realtid, få reda på om det finns några fartkameror på din rutt, få information om bränslepriser och platser med laddstation samt få upplysningar om tillgängliga parkeringsplatser vid din destination.
Har du någonsin drömt om att ha en andrepilot i bilen? Nu har du en!
Har du någonsin drömt om att ha en andrepilot i bilen? Nu har du en!
MY CITROËN TIPS
Tips för att köra bättre
WIP
MY CITROËN ASSIST
Hjälp från distans
Använd Citroën Assistans om ditt fordon har fastnat efter ett haveri eller en olycka. Vi tar hand om dig och ser till att ditt fordon blir reparerat så att du kan fortsätta med din resa – även om haveriet inträffat utanför din dörr.
Alla Citroën har 3 års assistans från sitt första registreringsdatum.
BOKA SERVICE ONLINE
Du vill boka tid online
Att boka tid för service har aldrig varit så här enkelt. Med bara några klick online kan du välja närmaste verkstad, ange vilken typ av service du vill ha och meddela vilken tid du önskar anlända.
VIDEOCHECK
Videogodkännande av arbetet som ska utföras
Videocheck är en innovativ servicetjänst för att godkänna eventuellt ytterligare arbete som behöver utföras i verkstaden.
Om verkstaden under en service upptäcker något som är nödvändigt att åtgärda, som inte var överenskommet från början, informeras du av verkstaden.
Videocheck skickar en video till dig på arbetet som ska utföras på din bil. Ett förslag på arbetet skickas till dig via sms eller e-post och från distans får du sedan välja att godkänna eller tacka nej till förslaget.
Genom att samla allt arbete som kan behöva göras på din bil, ser tjänsten Videocheck till att spara tid åt dig.
Om verkstaden under en service upptäcker något som är nödvändigt att åtgärda, som inte var överenskommet från början, informeras du av verkstaden.
Videocheck skickar en video till dig på arbetet som ska utföras på din bil. Ett förslag på arbetet skickas till dig via sms eller e-post och från distans får du sedan välja att godkänna eller tacka nej till förslaget.
Genom att samla allt arbete som kan behöva göras på din bil, ser tjänsten Videocheck till att spara tid åt dig.
DIGITAL SERVICEBOK
Din 100 % digitala servicebok
Dra nytta av den digitala serviceboken, utvecklad av Citroën för dig. Få tillgång till hela din servicehistorik, allt arbete som gjorts på din bil och allt arbete som behöver utföras. Din digitala servicebok är exklusivt tillgänglig i appen My Citroën.
UPPDATERA DIN KARTA
Uppdatering av ditt navigationssystem
Ditt navigationssystem behöver uppdaterade kartor för att fungera optimalt. Det är därför Citroën regelbundet uppdaterar kartorna i din bil.