Express Check-in

– Lämna och hämta bilen i vår serviceterminal

Nu har Citroën gjort det ännu smidigare att utföra reparations- och servicebesök hos sina auktoriserade verkstäder. Med Express Check-in lämnar och hämtar du din bil genom incheckningsterminaler.

Citroën har lanserat sin nya digitala satsning som gör det smidigt och enkelt att lämna in bilen på service. Genom att checka in i en serviceterminal behöver du inte längre köa i onödan till servicedisken när det är dags för ett verkstadsbesök.

Boka som vanligt din service eller ditt reparationsbesök hos din auktoriserade Citroën-verkstad online eller direkt hos återförsäljaren. När det är dags för service finns Citroëns digitala Express Check-in-terminaler tydligt utplacerade i bilhallen. Med några enkla tryck på skärmen kan du smidigt meddela att din bil är på plats för service eller reparation, på samma vis som du tidigare informerat en kundmottagare. Din nyckel placeras i ett säkerhetsfack, och när det sedan är dags att hämta bilen igen gör du det lika smidigt i samma automat.

Digital service som underlättar för dig

Citroëns mål är att erbjuda fler digitala servicetjänster och ambitionen med Express Check-in är att göra Citroën-kundens servicebesök smidigare och minska onödig väntetid. Expess Check-in är också en del av arbetet att erbjuda fler digitala lösningar på plats hos din närmaste Citroën-återförsäljare.

Redan nu kan du som Citroën-kund nyttja smidiga servicetjänster som att boka service online, checka in din bil från hemmet med hjälp av din mobil, och i bilhallarna finns den digitala satsningen Citroën Accessoires på plats, som innebär att kunder kan scanna en QR-kod som är placerad på bilen för att snabbt få fram information om våra bilar och tillbehör.