CITROËN FABRIKSGARANTI

Din Citroën omfattas av nybilsgaranti som täcker fel (tillverkning, lack osv.) som kan upptäckas på din bil. Här är en sammanfattning av din garanti i fem punkter.

VAR HITTAR JAG DETALJER OM MIN BILS GARANTI?

Garantivillkoren beskrivs i den medföljande dokumentationen ni fick vid leverans av bilen.

 


HUR FUNGERAR GARANTIN?

Du köpte din Citroën för ett tag sedan och ett mekaniskt fel har uppstått. Eller har du upptäckt en lackskada? Rost i karossen (genomrostning)?

Besök en Citroënverkstad och ta med ditt service- och garantihäfte.

Det är endast en diagnos från en Citroënauktoriserad verkstad som kan ta beslut om skadan kan omfattas av Citroëns nybilsgaranti.

 


VAD HÄNDER OM MIN BIL BLIR STILLASTÅENDE PÅ GRUND AV ETT FEL SOM TÄCKS AV GARANTIN?

Ring alltid Citroën Assistans: vi kan din bil och kommer kunna hantera felet på kortast möjliga tid.

Avgifter för reparation på plats eller för bärgning till närmsta Citroënverkstad täcks av garantin.

Om ingreppet på din bil överstiger två timmar kommer din verkstad att erbjuda transportlösning så att du kan fortsätta resan.

 


JAG SKA SÄLJA MIN BIL. AVSLUTAS GARANTIN?

Den kan överlåtas och samma villkor gäller för den nya köparen under resten av garantitiden.

 


JAG HAR EN FRÅGA OM MIN BILS GARANTI. VEM KONTAKTAR JAG?

Kontrollera dokumentationen som medföljde din bil, där finns all användbar information om garantivillkoren.

Har du fler frågor, kontakta din Citroënverkstad.