RÄTT EXPERTIS FÖR DIN PLUG-IN HYBRID

Självklart vill du endast ha det bästa underhållet för din plug-in hybrid. Citroën-nätverket har de specifika verktyg som krävs och experter utbildade inom de specifika eftermarknadsaspekterna som gäller för alla modeller. Känn dig fullständigt trygg när du kör med ett serviceavtal och serviceåtaganden från Citroën.

ETT SERVICEAVTAL FÖR PLUG-IN HYBRIDER

Service av din plug-in hybrid omfattar både service av en bil med förbränningsmotor och service av elbil. Serviceintervallet är därför detsamma som för en bil med förbränningsmotor, med specifika tilläggsåtgärder kopplade till hybridtekniken. Du får emellertid serviceavtalet till samma pris som serviceavtalet för en bil med förbränningsmotor. Det inkluderar vägassistans, byte eller reparation av defekta delar, schemalagd service och byte av utslitna delar.

DIGITAL SERVICEBOK

Vi rekommenderar att du följer den serviceplan som är speciellt framtagen för din Citroën plug-in hybrid. Varje åtgärd beskrivs i planen, tillsammans med intervallen som krävs.

Använd den digitala serviceboken för din Citroën. Med hjälp av Citroëns digitala servicebok kan du göra följande:

  • Hitta uppgifter om utförda serviceåtgärder i Citroën-nätverket genom din smartphone.
  • Få information om när det är dags för nästa underhållssteg (varaktighet/körsträcka).


Din digitala servicebok kommer att uppdateras varje gång du besöker verkstaden och kommer att vara tillgänglig på ditt personliga My Citroën-konto.

Det kommer att bli enklare att sälja din bil vidare. D behöver bara visa din digitala servicebok för den nya köparen, detta bekräftar att din bil har fått korrekt underhåll.

SERVICEÅTAGANDEN FÖR DIN PLUG-IN HYBRID

Lugna resor

1. GARANTI
Batterigarantin gäller i 8 år eller 160 000 km.

2. CITROËN ASSISTANS
Livstid (förutsatt att årlig service utförs inom nätverket).

3. EXPERTSERVICE
Service av din plug-in hybrid inom hela Citroën-nätverket.

Support och enkelt underhåll

4. SERVICEAVTAL
Med tjänster dedikerade för plug-in hybrider.

5. GLOBAL LADDLÖSNING
Ett komplement till laddlösningen (välj den som passar bäst, administrativa förfaranden och installation).

6. MOBILITETSLÖSNING
Tillgänglig varje gång arbete utförs på din bil.

7. SERVICEOFFERT OCH TIDSBOKNING ONLINE

Fler fördelar

8. REGELBUNDNA PROGRAMVARUUPPDATERINGAR
Görs under varje verkstadsbesök, så att du kan utnyttja de senaste förbättringarna.

9. TVÄTT
Din bil återlämnas tvättad varje gång arbete utförs på den.